LINUX

آموزش لینوکس

LINUX

آموزش لینوکس

LINUX

این وبلاگ به بحث پیرامون لینوکس و امنیت و زبان برنامه نویسی تحت لینوکس می پردازد.

طبقه بندی موضوعی

تایپ همزمان فارسی و انگلیسی در Libre Office

جمعه, ۹ خرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۱۳ ب.ظ

شاید خیلی ها کار کردن با Liber Office در اوبونتو رو کمی سخت بدونن. مثلا ممکنه که ندونیم چه طور میشه از لایبر آفیس جوری استفاده کرد که در یک گزارش بشه هم از کلمات انگلیسی و هم از کلمات فارسی استفاده کرد. من در این بخش قصد دارم راحتی این کار رو به شما بگم:

کافیه که بعد از باز کردن لایبر آفیس از منوی tools گزینه options رو بزنید و سپس روی گزینه language کلیک کنید و از منوی کشویی local settings گزینه persian رو انتخاب کنید و دیگه به باقی گزینه ها کاری نداشته باشید و ok رو بزنید:



در مرحله بعد مجدد منوی tools روانتخاب کنید و به گزینه language برید که اونجا سه بخش رو میتونید ببینید:

For selection - For paragraph - For all text


مقدار هر سه اون ها رو باید تبدیل به persian بکنید و لایبر آفیس رو ببندید. وقتی مجددا اون رو باز میکنید دو تا آیکون جدید برای راست چین و چپ چین به منوی لایبر آفیس اضافه شده که میتویند به راحتی متن فارسی و انگلیسی رو در کنار هم بنویسید.

با باز کردن مجدد لایبر آفیس تغییراتی که ملاحظه خواهید کرد به صورت زیر خواهد بود:


نکته: البته ی چیزی هم بگمااااا.....

به عکس دومی دقت کنید. توی سه سیستم  مختلف من این رو چک کردم  هر کدوم شکلهاش به ی صورت بوده. یعنی ممکنه ی کم تفاوت شکل داشته باشه. ولی اضافه میشه حتما.

نظرات  (۱۴)

دستت درد نکنه و لطفا به این کا ر ادامه بده.من کاراتو  دنبال میکنم

پاسخ:
چشم..کمی درگیری داشتم این روزها...ان شالله ادامه میدم اگر زنده بودم...
ممنون از توجهتون
مرسی یالار
دمت گرم
پاسخ:
سلام...
خواهش میکنم...
داداش دمت گرم،خیلی گلی
پاسخ:
ممنون  شما لطف دارید
موفق باشید
۱۳ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۱۹ محسن قهرمانی منش
ممنون
پاسخ:
خواهش میکنم...
خدا خیرت بده ه ه ه ه ه ه ه ه ه
پاسخ:
ممنون برادر
سلام
در ۱۴.۰۴ دیگه نیازی به مرحله دوم نبود و کافی بود برنامه مجدد باز بشه
پاسخ:
ممنونم... تست نکردم ممکنه درست باشه فرمایشتون... خیلی ممنون از توجهتون
سلام
خیلییییییییییییییییییی ممنونمممممم
سلام
یعنی یک دنیااااااااااااااااا ممنونم انشالله خیر ببینی
کلی برات دعا کردم
ممنون. عالی بود
Very good
mamnooon
kheyliiiii mamnon
چطوری tools روپیدا کنم؟
پاسخ:
این بلاگ دیگر به روز رسانی نمیشود. لطفا مطابق آموزش زیر عمل کنید:

https://arshatech.com/blog/others/linux-desktop/rtl-ltr-together-in-libreoffice/
۰۳ مرداد ۹۷ ، ۲۰:۲۷ مجید گل ختاب
دست شما درد نکنه . فوق العاده بود
۲۰ بهمن ۹۷ ، ۰۲:۳۱ علی سجاد موحد
من هم به نوبه‌ی خودم سپاسگزارم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی